MSK EngineToggle - Toggle Engine On/Off

Ihr könnt jetzt individuelle Dev Arbeiten für euren FiveM Server über die Mail dev@achimsommer.com anfragen.
    • Offizieller Beitrag

    MSK EngineToggle

    Vehicle Engine Toggle On/Off


    Documentation

    Github Download


    Description

    • The engine keeps running if you leave the vehicle without turning the engine off.
    • You can set that the engine starts automatically when entering a vehicle.
    • You can set a Command and Hotkey (RegisterKeyMapping).
    • Set your own Notification and Progressbar.
    • If you set Config.VehicleKeyChain to true then only the Owner of the Vehicle or someone with a Key can start the Engine!
    • Admin Command to start/stop the engine without a Key (Bypass)
    • Whitelist for models and plates that do not need a Key to start/stop the engine
    • Save the Angel of the Steering Wheel (Synced)
    • Hotwire Function in compatibility with VehicleKeyChain


    Config



    Requirements

    • No Requirements needed

    Optional


    Exports

    All exports are CLIENTSIDE. Look at the Documentation for more information.

    • toggleEngine -> Toggles the engine on/off
    • toggleHotwire -> Starts the Hotwire Feature
    • getEngineState -> Get the current Enginestate of the vehicle
    • setVehicleDamaged -> Set the vehicle undrivable (Can't start/stop engine)
    • getVehicleDamaged -> Get the vehicle is undrivable
  • ZAP-Hosting Gameserver and Webhosting
    • Offizieller Beitrag

    Neues Update v2.5

    Ich habe eine Kleinigkeit in der config.lua geändert :)

    Download: https://github.com/Musiker15/EngineToggle/releases/tag/v2.5

    • Offizieller Beitrag
    • Offizieller Beitrag

    Kann eigentlich nicht sein. Wie sieht denn die config für die Taste aus was hast du da eingetragen?

    Das Script hat manchmal macken wenn man es neustartet also auch mal den Server Neustarten machen.

  • Trade Republic
    • Offizieller Beitrag

    Update v3.1

    • Hotwire Funktion hinzugefügt in Kompatibilität mit VehicleKeyChain

    Releases · Musiker15/EngineToggle
    FiveM Script - Vehicle EngineToggle | Keeps the engine running if you leave the vehicle without turning the engine off - Musiker15/EngineToggle
    github.com

    • Offizieller Beitrag

    Update v3.1.1

    • Bugfix for this Error:
    Code
    SCRIPT ERROR: @VehicleKeyChain/server/server.lua:363: Parameter "playerId" must be a number!

    fixed by Kiminaze

    • Offizieller Beitrag

    Update v3.1.2

    • Fixed Notification Bug after failed lockpicking
    • Offizieller Beitrag

    Update v3.1.3

    • Added Probability for searchKey function
    • Offizieller Beitrag

    Update v3.1.4

    • Fixed an issue were the vehicle is nil after lockpicking
  • Trade Republic
  • wenn ich ein auto mit einem lockpick geknackt habe bekomme ich ja den schlüssel schön und gut aber den behalte ich selbst nach einem relog oder der jemand lässt seine schlösser neu machen kann ich das auto weiterhin abschliessen


    ich nutze ja das VehicleKeyChain script von kiminaze


    hast du dafür einen fix

    • Offizieller Beitrag

    wenn ich ein auto mit einem lockpick geknackt habe bekomme ich ja den schlüssel schön und gut aber den behalte ich selbst nach einem relog oder der jemand lässt seine schlösser neu machen kann ich das auto weiterhin abschliessen


    ich nutze ja das VehicleKeyChain script von kiminaze


    hast du dafür einen fix

    Da muss ich mal Rücksprache mit Kiminaze halten da weiß ich leider nichts dazu. Ich hab nur den export eingefügt der Temporäre Schlüssel vergibt die eigentlich spätestens nach einem Server Neustart weg sein sollten.


    Nachtrag:

    Die Temporären Schlüssel sind aktuell erst weg wenn das Script neu gestartet wurde, sprich bei einem Server Neustart sind die erst weg.

    • Offizieller Beitrag

    Update v3.2

    • Changed Translations
    • Added serverside engine sync (experimental)
  • Update v4.0.0


    Script completely rewritten

    • Added Support for QBCore
    • Added Support for Standalone for Hotwire Feature
    • Added new exports toggleEngine() and toggleHotwire()
    • Changed Admin Command to work with ESX, QBCore and Standalone
    • Fixed that sometimes the engine is on for other players
    • Fixed that the Char shakes when engine is off

    Update v4.0.1

    • Added Export getEngineState, this returns the real Enginestate
    • Fixed that the Heli Blades stop if you exit the Heli and Engine is on

    Update v4.1.0

    • Added Config.EngineFromSecondSeat
    • Added Export setVehicleDamaged
    • Added Export getVehicleDamaged
    • Added Support for Jaksam VehicleKeys
    • Updated Guides for RealisticVehicleDamage and QB-Vehiclefailure

    Dokumentation


    Github Download

  • Musiker15

    Hat den Titel des Themas von „[Re-Release] EngineToggle - Motor ein/ausschalten“ zu „MSK EngineToggle - Toggle Engine On/Off“ geändert.

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